Közelsége miatt a leggyakrabban felkeresett úti cél. Szubtrópusi klímája, egyedülálló szigetvilága és gazdag kulturális örökségű városai világviszonylatban is ez egyik legvonzóbb célországgá teszik. Fejlett kishajó kikötői hálózattal és gazdag charterkínálattal rendelkezik. Közel háromezer vitorlás, száznál több motoros és számos katamarán is bérelhető. Hajóvezetői tanfolyamaink és tréningeink állandó helyszíne.
A hajók vezetéséhez tengeri hajóvezetői jogosítvány szükséges.
PULA
Az Isztriai-félsziget nyugati oldalán fekvő Pula három kishajó kikötővel is rendelkezik. Ezek közül kettőben, Verudában és Pomerben kínálnak charterhajókat. Pulatól 12 mérföldre fekszik Rovinj, ahol szintén találhatunk pár bérelhető vitorlást, sőt néhány kisebb motorost is.
Pulaból vagy Rovinjból kiindulva ellátogathatunk Szlovéniába vagy akár Olaszországba. Előbbiben feltétlenül fel kell keresni Pirant, utóbbiban kézenfekvő Trieszt, Grado, Chioggia és természetesen Velence meglátogatása. Útközben kellemes megálló lehet még Porec, vagy a Pulaval szemben fekvő, festői Brioni sziget csoport. Amennyiben délnek indulunk, akkor a Kvarner szigetei (Cres, Losing, Krk, Rab) mellett érdemes ellátogatni Opatijaba vagy a számos magyar emlékkel rendelkező Rijekába is. Losinj magasságában található az Adria egyetlen homokszigete: Susak, de a Rab-sziget északi és északkeleti partjai mellett is találhatunk kiváló horgonyzóhelyeket és homokos strandokat.
PUNAT
Mivel a Krk-szigetet híd köti össze a szárazfölddel, így Punatra viszonylag egyszerűen eljuthatunk. A sziget déli részén lévő kishajó kikötő ideális kiinduló pontja lehet a Kvarner, azaz az Isztriai-félsziget és Zadar között elterülő szigetvilág felfedezésének. Mindenképpen érdemes felkeresni a Punat tőszomszéd-ságában lévő Krk várost, melynek középkort idéző óvárosában kedvünkre csatangolhatunk. Kicsit délebbre hasonló élményt kínál a következő nagyobb sziget névadó városa, Rab is. Menet közben a Rab-sziget északi, nagyon tagolt oldalán több homokos stranddal is találkozhatunk,az itteni öblök éjszakára is megfelelő horgonyzóhelyet nyújtanak. Kicsit délebbre merészkedve érdemes ellátogatni a kevésbé felkapott Silba, ist és Molat szigetekre, illetve nyugat felé hajózva, Cres, Losinj, Ilovik, valamint az Adria egyetlen homokszigete, Susak nyújthat felejthetetlen élményt. A szárazföld és a belső szigetek között húzódó Velebit-csatornába csak nyugodt idő esetén merészkedjünk, s esetleges bóraveszély esetén mindenképpen a külső szigetek felé vegyük az irányt.
ZADAR - SUKOSAN
Dalmácia legészakibb városa, Zadar és a tőle pár mérföldnyire eső Sukosan a horvátországi hajócharter egyik fellegvára. Utóbbi kikötőjében közel 600 hajó, elsősorban vitorlás, várja bérlőit. Zadarból észak felé indulva könnyen elérhető Rab és Losinj is, de a bérlők jelentős része mégis Molatot és a Dugi otok északi részét célozza meg. Utóbbin egyedülálló alkalom kínálkozik két, pár méteres vízben megfeneklett hajó roncsának sznorkellezés közben történő felderítésére. Dél felé indulva a 16,5 m-nél alacsonyabb hajók áthaladhatnak az Ugljan- és a Pasman-szigetek közötti átjárón, közvetlenül a Telascica-öböl felé véve az irányt.
BIOGRAD - MURTER
A Pasman-csatorna déli végénél elhelyezkedő Biogradból, illetve a tőle délre eső kikötőkből (Drage, Pirova, Murter) nagyon könnyen elérhető az Adria legizgalmasabb és talán leglátványosabb szigetvilága, a Zut-sziget környéke és a Kornati Nemzeti Park. S ha már ott járunk, akkor persze nem hagyható ki Dugi otok függőleges sziklafala és a Telascica-öböl sem. A part mentén hajózva könnyen eljuthatunk Vodicebe, Sibenikbe vagy Primostenbe. Sibeniknél szinte kötelező felhajózni a Krka-folyón Skradinig, s onnan meglátogatni a fantasztikus Krka-vízesést. Érdemes egy teljes napot rászánni a kirándulásra, s akkor a vízesés feletti tavon közlekedő személyszállító hajóval eljuthatunk a Visovac-szigetig és a folyó felső vízeséséig is.
VODICE - SIBENIK - PRIMOSTEN
A rendkívül védett Sibeniki-öböl déli részén található Marina Mandalina számos charterflottának, köztük az egyik legnagyobb motorosokkal büszkélkedhető flottának ad otthont. Innen kiindulva mindenképpen érdemes felhajózni a Krka-folyón Skardinig, ahonnan akár egész napos kirándulást is tehetünk a folyó vízesés-rendszeréhez, s vízibusszal bejárhatjuk a vízesés feletti tavat és felkereshetjük a benne lévő Visovac-szigetecskét. A nyílt tenger felé indulók a Sibenik előtti szigetvilág felfedezése mellett a Kornátokon áthajózva eljuthatnak Dugi otokig, legalábbia annak déli részén lévő Telascica-öbölig. A visszaúton érdemes megállni Zuton vagy a Murter-sziget valamely marinájában. Amennyiben a Szt. Antal-csatornát elhagyva a hajó orrát dél felé fordítjuk, a part mentén viszonylag kényelmes menetben el lehet jutni Trogirig és Splitig, míg déli a szigetvilágban Brac, Hvar nyugati partjai mellett Vis is reális úticél lehet. De bármerre hajózzunk is, semmi esetre se feledkezzünk meg a kiinduló város, a fantasztikus fekvésű Sibenik bebarangolásáról sem. Ugyanez a vízterület járható be közeli Vodice, Primosten vagy Rogoznica marinájából kiindulva.
TROGIR
A Trogiri-öbölben három marinában is találhatunk charter szolgáltatást. E kikötőkből észak felé indulva Primosten érintésével felhajózhatunk a Krka-folyón Skardinig, ahonnan akár egész napos kirándulást is tehetünk a folyó vízesés-rendszeréhez. Menet közben feltételnül érdemes legalább pár órára kikötni Sibenik város partfalánál. Ezzel az úttal összeköthető a Sibenik előtti szigetvilág felfedezése is. A dél felé indulók lendületének csak az orszárhatár szabhat korlátokat, hiszen a 120 tmf-re lévő Dubrovnik sem fekszik elérhetetlen távolságban. Menet közben megállhatunk Milnában és Korculán, míg visszafelé Mljet és Hvar nyújthat éjszakai pihenőhelyet. Akik kicsit tartanak a nagyobb menetektől, azoknak a Brac, Hvar és Vis szigetek városkái és gyönyörű öblei kínálkoznak úti célként. Vis környékén járva az egyik délelőtt érdemes felkeresni a bisevo-szigeti Kék-barlangot.
SPLIT - KASTELA
Dalmácia fővárosa, Split elsősorban ACI marinájában várja a chartervendégeket. Az itteni infrastuktúra szűkössége miatt az utóbbi években kedvelt kiindulási kikötő lett az innen pár mérföldre eső Kastela is, ahol több száz charterhajó között válogathatunk. Az innen induló chartervendégek általában dél felé fordítják a hajók orrát. Makarska, Brac, Hvar, Vis, Korcula, Lastovo, Mljet, az Elafi-szigetek, Dubrovnik, a teljesség igényével még felsorolni is nehéz a sok-sok kívánatos úti célt. Egy hetes bérlet alkalmával csak csipegetni lehet a rengeteg látnivalóból, de sebaj, legalább lesz miért visszajönni ide a következő alkalommal is.
DUBROVNIK
Az Adria ékkövének, Dubrovniknak, a délszláv háború okozta sérülései mára már begyógyultak, így újra régi fényében pompázik. A város kishajó kikötője a Dubravka folyó torkolatában fekszik, s itt is találhatunk charterhajókat. Akik vállalták a hosszú ideutazás fáradalmait általában a szomszédos Montenegró neveztességeit, s ezen belül is elsősorban a Kotori-öböl látnivalóit kívánják megcsodálni.
Éppen ezért a Dubrovnikban bérelhető hajók túlnyomó többsége rendelkezik a horvát vízterület elhagyásához szükséges engedéllyel, de ennek meglétét már a hajó kibérlésekor célszerű tisztázni. Dubrovnikból kiindulva egy hét alatt az egész montenegrói partszakasz bejárható. Azoknak, akik viszont mégsem a szomszédos ország felé veszik az irányt, nagyon kellemes hajózást és nyugodt nyaralást kínál Cavtat, az Elafit-szigetcsoport, a Mljet-sziget és a Peljesac-félsziget, melyek még az egyébként zsúfolt nyári hónapokban is viszonylag mentesek a turisták áradatától.